Kirjutan veidi oma kuuldeaparaatide proovimisest. Alguslugu.

8. oktoober 2020 | Prindi

Teadaolevalt on kuuldeaparaat vaegkuuljale väga vajalik abimees, siis sai võetud ette teekond proovida läbi võimalikult paljud aparaadid. Seoses sellega kirjutasin erinevatesse kuulmiskeskustesse ning leppisin kokku kohtumised ja kuulmistestid (audiomeetriatest, soovitan teha ka kõnetesti). Kuna mul on kuulmekäik väga väike, siis pean alati arvestama millised otsakud mulle sobivad. Varasemalt olen valinud kõrvatagused aparaadid, millel läheb kõrva ainult individuaalotsak või siis standardotsak.

Seekord otsustasin proovida ainult neid aparaate, mille puhul on kõrvas ressiiver. Seda soovitati mulle ühest kuulmiskeskusest. Siiani olin teadlik, et mulle ei saa neid paigaldada. Aga näed, seekord proovisin ja saab ikka! Vahe on märgatav. Kui eelnevalt kuulsin 0-50% kõnedest,  siis praegu võib öelda, et mul on tunne, et kuulen 100%. Ilmselt muidugi 70-90%. Eks aeg-ajalt tekib ka nendega probleeme. Näiteks on otsak puhastamata, pole piisavalt hästi kõrvas, patarei on tühi või tühjenemas.

Valikus on aparaate nii analoog kui ka digitaalseid. Ise ma eelistan rohkem digitaalseid. Kuna üks mu tööülesannetest on ka kõnedele vastamine ning tihti on olukord, kus tuleb kuuldeaparaat ära võtta ja panna telefon kõrva vastu. Muidugi on lahenduseks kasutada striimereid. Need käivad kaela ja kõned tulevad mobiilist läbi striimeri kuuldeaparaatidesse. Nii on mõnus ja mugav vestelda.

Tänapäeval on tehnoloogia nii palju arenenud, et osade aparaatide puhul ei ole vaja lisavahendeid. Telefonikõne läheb otse aparaati. Muidugi tuleb ise teada millisel aparaadil sellised võimalused on, lisaks peab veel arvestama asjaoluga, et hetkel on vähesed telefonid selleks veel võimelised. Tuleb uurida kuuldeaparaadi andmeid. Enamik uuemaid Appeli telefone on selleks suutelised.

Digitaalsete kuuldeaparaatide eelis analoogaparaatide ees on see, et neid saab seadistada telefonis. Võimalusi on palju. Muidugi programmid on erinevatel tootjatel erinevad, mõnel on rohkem mõnel vähem võimalusi. Kahjuks on digitaalsed kuuldeaparaadid kallimad. Vanematel inimestel ilmselt ei ole väga huvi ega oskusi telefonis kuuldeaparaatide äppe kasutada.  Kindlasti on ka õnneks erandeid. Kuulmine on väga oluline!

Minu soovitus teile on – julgege vaadata ja proovida erinevaid aparaate. Kuulmiskeskused on sõbralikud ja valmis aitama teile sobilikuima aparaadi valikul. Kindlasti mõelge hoolikalt läbi ja käige proovige aparaate erinevates kohtades. Siis saate parema aimduse, milline aparaat teile kõige enam sobib. Esimese ohhoo-effekti peale ei tasu veel loobuda teiste kuulmiskeskuste külastamisest. Võib-olla järgmine aparaat on veel parem. Ka 10% parema kuuldavusega aparaat annab palju juurde.

Oluline on, et annaksite kuulmiskeskustele võimalikult palju tagasisidet  aparaatide ja otsakute kasutamise ja tekkinud probleemide kohta. Miks just otsakute? Kuna otsakud annavad väga palju kuulmisele juurde, siis tasub neile pöörata eraldi tähelepanu. Otsakuid on palju erinevaid. Alates individuaalotsakutest lõpetades standardotsakutega. Võite saada iga kord erineva kujuga standard -või individuaalotsaku. Te peate ise aru saama kas teile see ka sobib. Mulle pole sobinud kumbki variant. Individuaalotsakuid olen lasknud ümber teha ja osad on põhjustanud ka allergiat. Eriti probleemne oli silikonist otsak, neist loobusin üsna kiiresti. Standardotsakuid on veel rohkem – erinevat tüüpi, erineva suuruse ja kujuga. Mina olen eelistanud parema õhutusega variante. Hoiatati küll, et need võivad vilisema hakata. Sellistega tunnen ennast paremini, ei teki kõrvad lukus tunnet.

Järgige siis minu soovitust -proovida erinevaid aparaate erinevates kuulmiskeskustes. Esitage julgelt võimalikult palju küsimusi kuulmiskeskuste spetsialistidele ja uurige ka inimestelt, kellel on juba kogemusi. Edaspidi kirjutan ülevaate nendest aparaatidest, mida sain proovida!

 

Mallori

Kirjuta kommentaar